Iskolánk története

 

 

 

1.b

Gazsi Erika - Nagyné Mosonyi Katalin

Csabainé Hidvégi Erzsébet

Töröcsik Éva

 

Baka Mirkó

Czövek Laurent József

Fodor Péter

Horváth Dominik György

Jójárt István Botond

Kóti Noel Miklós

Krutilla Lívia Barbara

Lukács Gergő

Miklósi Roland

Papp Kristóf

Szabó Patrik

Varga Dániel

Váczi Mihály Levente

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.a

Szemők Zsuzsanna - Nyeste Alica

 

Angel Bence

Door Laura

Fegyverneki Johanna

Fodor Csongor Tamás

Gabor Eva

Hanák Léna

Hartai Viktória

Kertes Enikő

Kolozs Lóránt Róbert

Koós Dávid

Kucserka Gábor

Krátky Balázs

Mentolai Loretta

Nagy Bertalan

Nagy Emma

Nagy Máté

Setény Laura Hanna

Simon Attila

Szabados Ákos

Szabó Linda

Sztancsev Noel

Tollár Hanna

Troung Gia Vinh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.b

Brunnerné Balogh Éva - Tóth-Kovács Enikő

Horgosné Török Ágnes

 

Hegyi Levente

Hegyi Vendel

Kaldeneker Gyöngyi Dóra

Maxim Dávid János

Nguyen Hoai Nam 

Polyák Áron György

Rafael Tifani Bianka

Somos Edina

Számadó Levente

Tóth Bálint István

Varga Bendegúz Lóránt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.a

Hunyadi Éva - Szlobodnikné Szirtes Bernadett

 

Bodnár Zsófia

Bódogh Zsófia

Domokos József Dániel

Fenyvesi Enikő Otília

Fodor Nimród

Gábor Stefán

Gonda Anna

Hajdú Ádám András

Horváth Vica Tamara

Hoszrovjan Elizabet

Jakabffy Attila

Juhász Dominik

Kapronczai Ábel

Kovács Olivér Márk

Kriszt-Földi Natasa Ilona

Kuk Dorina

Lichosyt Mia

Licsár Emília

Molnár Mici

Nagy Kamilla Anna

Nagy-Tusa Jonatán Péter

Orbán Ádám Attila

Pálfalvi Zsófia

Simon Botond

Szeles-Moldvai Benett

Szendefi Zsófia

Vanó Patrik 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mekkora osztálylétszámok várhatóak?

 Az általános tantervű osztályokban 26-27 fő, logopédiai osztályban pedig 13-15 fő.

Nyelvtanulás, nyelvek, mikortól, milyen formában?

A gyerekek harmadik évfolyamtól tanulnak nyelveket. A könnyebb választás érdekében egyik héten az angol, másik héten a német nyelv szépségeivel ismerkednek dalos, játékos formában. Negyedik évfolyamtól angol, német, vagy emelt szintű német nyelv oktatását biztosítjuk.  Logopédiai osztályban csak német nyelv oktatása folyik.

Kik kerülhetnek be a logopédiai osztályokba?

A logopédiai osztályokba a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Beszédvizsgáló Tagintézményének szakvéleménye alapján kerülhetnek be a beszéd-és nyelvi fejlődésükben akadályozott gyerekek.

Milyen az iskola munkarendje?

 Az alsó tagozaton iskolaotthon működik. A gyerekeknek kötelező az intézményben tartózkodni 800 és 1600 óra között. Délelőtt és délután is tartanak tanítási órát pedagógusaink. A gyerekek terhelésének csökkentése érdekében napközben több szabadidős foglalkozást is biztosítanak számukra.

Mit jelent az iskolaotthon?

A gyerekeknek kötelező az intézményben tartózkodni 800 és 1600 óra között. Ez alól, szülői kérésre csak az intézményvezető adhat felmentést, amennyiben tanítási órát nem érintő, fejlesztő, tehetséggondozó foglalkozásra jár a gyermek, vagy versenyszerűen sportol.

Hogyan valósul meg a mindennapos testnevelés?

A mindennapos testnevelés keretein belül a diákoknak lehetőségük van részt venni tornatermi és udvari testnevelésen, valamint néptánc és úszásoktatáson.


Első osztályban hány órájuk van a gyerekeknek?

Első évfolyamon a gyerekek kötelező óraszáma heti 25 óra.

 

Mi a legkorábbi, illetve legkésőbbi időpont, amikor a gyerekért lehet
menni?

Az iskola reggel 700 órától 800 óráig és 1600 órától 1700 óráig összevont ügyeletet biztosít azoknak a tanulóknak, akiknek a szülei ezt igénylik.


Hogyan néz ki egy napjuk az iskolában, a tanítási órák után?

Az alsó tagozaton iskolaotthonos rendszer működik (kötelező 800 és 1600 óra között az intézményben tartózkodni). 16 és 17 óra között összevont ügyeletet biztosítunk. 16 óra után pedagógusaink által vezetett népszerű szakkörök közül választhatnak az érdeklődők (kézműves, kerámia, kórus, rajz, citera, lövészet, röplabda) Napközben pedig a tanítási órák váltakoznak a szabadidős tevékenységekkel (udvar, játszótér, étkezések, házi feladatok elkészítése).

 

A leckét az iskolában írják meg?

Az írásbeli házi feladatot a tanulók az iskolában készítik el. A logopédiai gyakorló feladatokat, a verseket, és az olvasás gyakorlását a diákok otthon végzik.

 
Első osztályban van-e lehetőség szakkörön részt venni, sportolni az iskolában?

16 óra után pedagógusaink által vezetett népszerű szakkörök közül választhatnak az érdeklődők. (kézműves, kerámia, kórus, rajz) Ezeken kívül sportegyesületek által szervezett (karate, birkózás és foci) tevékenységeken vehetnek részt a gyerekek.

 

Komplex diszfázia fejlesztés biztosított az iskolában?

Amennyiben a szakvéleményben 3 logopédiai fejlesztő foglalkozás javasolt a gyermek számára, a logopédusok felmérő vizsgálatai után, indokolt esetben, logopédusaink végeznek komplex diszfázia fejlesztést.

 

A tanítás a logopédiai osztályban milyen módon zajlik, gyógypedagógus a tanító, vagy a tanító munkáját segíti?

 A logopédiai osztályban tanító pedagógusok általában fejlesztőpedagógiát is végeztek. Iskolaotthonos rendszerben, logopédusok segítségével, speciális írás-és olvasástanítási módszerrel tanulnak a gyerekek. Velük két tanító, és egy gyógypedagógiai asszisztens foglalkozik. A szakvéleményben meghatározott speciális végzettségű gyógypedagógus is segíti a gyerekek fejlesztését. A tananyag megegyezik a többségi osztályok tananyagával, de a haladás lassított, így több idő jut a gyakorlásra. A logopédiai és fejlesztő foglalkozások általában a tanítási órákon kívül, kis csoportos formában valósulnak meg. 

 

A logopédiai fejlesztés mellett a gyógypedagógiai foglalkozásokat külön (magánúton) kell szerveznünk?

 A szakvéleményben meghatározott óraszámban biztosítjuk a gyógypedagógiai foglalkozásokat,a szakember ellátottság függvényében.

 

A szenzomotoros mozgásfejlesztést tudják biztosítani, vagy külön kell megoldanunk? 

 Sajnos, a szenzomotoros mozgásfejlesztést szakember hiányában nem tudjuk biztosítani.

 

Van esetleg olyan szakkör, ahol a gyermekem részt tud venni (beszédértése, közlése korlátozott)? Szívesen sportol, szeret kézműveskedni, kedveli a néptáncot és a zenét.

 Szakköreinken általános tantervű és logopédiai osztályos tanulóink egyaránt részt vehetnek

 

Be tudunk mutatkozni a leendő tanítónak, meg tudjuk látogatni az iskolát (természetesen covid után)?

 A tanítókkal való megismerkedésre online lehetőséget biztosítunk (Google Meet), további kapcsolattartásról honlapunkon tájékozódhatnak. A személyes találkozás a vírushelyzet függvényében valósítható meg. Kérjük, kövessék figyelemmel iskolánk honlapját!

  

 

Friss híreink

2022. szeptember 06.
2022. szeptember 06.
2021. szeptember 09.

Süti

© 2018 - 2022 Pestszentimrei Ady Endre Általános Iskola
jelveny.png
logo_code.jpg
mupa_partneriskola_logo_rgb.jpg
logo.jpg
logo2017.png

Keresés